10/01/2014

Asking for guidance


One thing you may not know about me is I own an oracle pack and I can read it. True, I still need help from the little book it comes with, but I can still ask for guidance and interpret what it tells me. Which is exactly what I did yesterday.

I'm in a funky place at work, where I'm undecided whether to leave or stay, for various reasons which I won't go into here. I thought it'd be fun to ask the cards what to do, and while they don't give you exact answers (this is not a yes or no tarot, after all), they do give you an idea of where you are and what to focus on.

To read them, you start from the center, move up and then clockwise until you are done with all seven. This is what they told me:
  • I am protected. Whatever I decide to do, I will be fine;
  • I have to uncover my deepest desires before making any decision;
  • I must gather all my resources: not just money, but knowledge, abilities, friends and family, so that I go well armed into whichever path I choose;
  • Dare to do it!
  • Challenges open the way, so I should identify them and not be afraid;
  • Magic is everywhere. This is a nice reminder to live in the present, fully enjoy where I am right now and find that magic. After all, everything is connected;
  • Harmony and positivy will ease the way and help with identifying the magic.

So that's my fortune! It was a fun half-hour and I thought it was pretty spot on. Also, a great way to gain focus and remember what's important. Plus, what else could I want when I can feel protected, no matter what I choose?

What do you think? Have you have your cards read?

**

Hay algo que quizá no saben sobre mí: tengo un oráculo (como un tarot) y lo sé leer. Todavía necesito ayuda del librito, pero sí puedo hacer preguntas e interpretar lo que me dice. Y eso precisamente hice ayer.

Estoy en un momento extraño laboralmente; no sé si irme o quedarme. Ayer pensé que sería divertido o interesante ver qué decian las cartas, y si bien no dan respuestas claras, sí te dan una idea de dónde estás y en qué necesitas enfocarte.

Para leerlas, se empieza del centro, luego la de arriba y de ahí en el sentido de las manecillas del reloj. Esto es lo que me dijeron:
  • Estoy protegida. Lo que decida hacer estará bien;
  • Necesito aclarar mis deseos verdaderos antes de decidir;
  • Debo juntar mis recursos, no sólo dinero sino mis conocimientos, habilidades, familia y amigos, para estar armada en el camino que elija;
  • ¡Atreverme!
  • Los retos abren caminos, así que tengo que identificarlos y no temerles (ver punto anterior);
  • La magia está en todas partes. Éste fue un lindo recordatorio de que hay que vivir en el momento presente, disfrutar mis circunstancias y encontrar esa magia. Después de todo, todo está interconectado; y
  • La harmonía y la positividad harán más fácil el camino, además de ayudarme a encontrar la magia.
¡Esa es mi fortuna!

Leer las cartas me hizo pasar un rato divertido y fue un buen recordatorio de que necesito recobrar mi norte. Además, no puedo pedir mucho cuando sé que lo que decida está bien desde cualquier perspectiva. 

¿Se han leído las cartas alguna vez? ¿Lo harían? ¿Qué piensan?



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML