1/09/2014

Early morning

Siempre he sido mala para levantarme temprano. Me encanta dormir, quedarme calientita en la cama, tomarme las mañanas con calma. Sin embargo, me choca aún más el despertador, así que siempre dejo una rendija abierta de la ventana para que la luz me despierte. Y la verdad es que eso me facilita las cosas.

No crean que siempre me levanto con el amanecer. Por lo general me despierto, admiro los colores del cielo, y me vuelvo a dormir otro rato. Aún así, cuando al fin me levanto estoy más descansada y contenta que cuando todo está oscuro y sólo tengo el despertador.

Esta semana estoy cubriendo a una compañera que envía información super temprano en la mañana, lo que significa que sí me tengo que levantar con el alba. Para ser honesta, he descubierto que ese primer rato es muy especial, entre la luz, los colores, la calma que se respira.



I've always sucked at waking up early. I love sleeping, lying comfortable (and warm) in bed, taking my time in the mornings. However, I hate waking up to an alarm clock even more, so I always leave my curtains just a crack open. That way, I get the first light of day and that makes everything so much easier.

That's not to say I always get out of bed at crack of dawn. I usually wake up, enjoy the view, and then enjoy another half an hour of sleep. But even so, when I finally get up, it's way more rested and happy than when I have to set an alarm clock. 

This week I'm covering for a colleague who sends reports very early in the morning. So I have had to get out of bed with first light. And to be honest, there's something about that time of day, the quiet that comes with it, and the beautiful sunrises that I get to see.



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML