10/07/2013

Meditation: Do you believe in it?

"¿A poco crees en eso?" es la pregunta que hace mi abuelo cuando mi mamá o yo hablamos sobre meditar. Pero la meditación es más una herramienta que una creencia. Lo veo como rezar: rezar por sí mismo no equivale a creer en algo más, sino que es la forma de comunicarse con el Ser Superior. Así, la meditación es una manera de comunicarse con uno mismo (o con los budas, si eres budista).

La verdad es que con la meditación no he sido tan constante como con el yoga, pero aún las breves sesiones que tengo de vez en cuando me están ayudando a encontrar el equilibrio y la paz mental. Creo que comenzaré a incorporar meditaciones de 10 minutos a mi rutina diaria de yoga, para amarrarlo todo y crearme el hábito.

Se supone que 10 minutos es muy poquito, pero claro, es mucho mejor que nada. Un maestro budista me dijo que debemos meditar al menos 24 minutos al día: uno por cada hora. Y cuando domines eso, hacer las meditaciones cada vez más largas. Esa es mi meta a más largo plazo, pero por ahora, incluso 10 minutos han tenido un efecto positivo en mi salud mental y mi perspectiva sobre la vida.

¿Han meditado? ¿Lo hacen con frecuencia? ¿Cuánto tiempo meditan? Si no lo hacen, ¿lo intentarían? ¿O "no creen en eso"?





"Do you believe in it" is the question my grandfather asks when my mom or I talk about meditation. But meditation is more a tool than a belief in itself. It's like prayer: prayer by itself is not a belief in any higher Being, it's just the means of communicating with Him/It/Her. In the same way, mediation is a way of communicating with ourselves (or with the buddhas, if that's your thing.)

So, meditating. I haven't been nearly as constant with it as I am with yoga, but the little sessions I have every once in a while certainly help me to find my balance and peace of mind. I think I will start incorporating short 10-minute meditations to my yoga routine, just to tie everything up and create the habit.

10 minutes is supposedly to short for meditation to really work. Of course, it's way better than nothing, but a Buddhist teacher told me once that you should meditate at least 24 minutes a day: one minute for each hour in the day. And when you manage that, you start adding minutes. That is my (long term) goal, but for now, even short meditations have a very positive effect on my well-being and outlook on life.

Do you meditate? How often do you do it and for how long? Would you be willing to try? Or do you simply "not believe in it"? 





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML