10/10/2013

Job-hunting gratitude

Se me había olvidado lo cansado que es andar del tingo al tango en la Ciudad de México, sobre todo cuando vas cargando maletas. Por suerte iba acompañada de Mr. Xalaila y eso siempre me aligera la vida.

Las entrevistas salieron mejor de lo esperado. Ambas fueron en organizaciones de la sociedad civil, lo que significa que los sueldos no eran muy buenos pero el trabajo es maravilloso. Las dos organizaciones están comprometidas con la transformación del país a través de impactar directamente en comunidades locales. Me encantó que las entrevistas fueron más bien charlas, lo que me permitió sentirme cómoda al hablar de mí misma y hacer preguntas muy pertinentes sobre lo que hacen. Me sentí super a gusto, aunque al final no sé si tomaré alguno de los trabajos. Al menos uno de ellos no estoy tan segura; el otro serían más colaboraciones por proyectos en mis tiempos libres, así que es un poco más factible.

Estoy muy agradecida de que las entrevistas salieron en mi primera semana de haber regresado, y estoy aún más agradecida por un par de amigos que, sin pedírselo, pensaron en mí y están viendo cómo me colocan. De hecho, gracias a una de ellas hoy por la tarde tengo otra entrevista.

Como dije el martes, para mí la búsqueda de trabajo ha sido un proceso largo y frustrante, que ya he pasado dos o tres veces. Sin embargo, en esta ocasión no estoy ansiosa ni frustrada, y tal vez por eso las cosas están fluyendo y trayendo oportunidades muy padres. Me queda claro que ser agradecida trae mucha positividad a la vida.

¿Ustedes cómo practican la gratitud? ¿Hacen listas o usan otras herramientas?

This has nothing to do with job-hunting, but I missed my volcanoes too much.



I'd forgotten how tiring Mexico City can be, especially if you haven't been in a while and are carrying luggage around. Luckily I had Mr. Xalaila with me most of the day, and he's great company.

The interviews went better than expected. Sure, they were both at non-profits, which means the salaries aren't great but the work is fantastic. They are both really committed to transforming the country, albeit in different ways, and both have direct impact on local communities. I loved that the interviews were more fluent conversations than question-answer sessions, which allowed me to feel more comfortable about talking about myself (which I usually hate), as well as to ask pertinent questions about their work. I felt really good, although in the end I'm not sure I'll be able to take those jobs. At least one of them; with the other one I can collaborate on specific projects in my spare time.

I'm very grateful that I got both interviews within a week of arriving home, and I'm even more grateful for a couple of friends who, without my having to ask, have thought of me and are working something out. In fact, I have another interview later today with one of them. 

Like I said on Tuesday, job-hunting for me is usually a long, frustrating process, one that I've gone through a couple of times already. But now I feel much less frustrated or anxious, and everything seems to be flowing right through, bringing exciting opportunities. It's clear to me that being grateful brings positivity in all aspects of life.

Do you have gratitude lists? How do practice gratitude?



GRAD-ITUDE 101: A Linkup By Chimerikal





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML