10/08/2013

It's that time in life

De nuevo estoy buscando trabajo. Parece que es un proceso que me toca vivir cada dos años, más o menos, y venía un poco preocupada porque normalmente tardo bastante en encontrar algo. La primera vez acabé en un voluntariado de dos años, en el que si bien aprendí muchísimo, no me pagaron un peso. La siguiente vez encontré un trabajo pagado pero que no era muy interesante. Aún así, me pagaban a pesar de que hacía bien poco, entonces no me puedo quejar.

Y heme aquí otra vez, ahora con mi curriculum un poco más choncho pero en un clima económico que complica las cosas. Pero estoy agradecida: tengo algunos amigos que ya pensaron en mí y me están promocionando sin que se los hubiera pedido del todo, y obtuve respuesta inmediata a un par de CVs que mandé a unas organizaciones. Eso significa que mañana tengo dos entrevistas de trabajo. Espero que este periodo de desempleo sea el más corto de mi vida.

¿Cómo han lidiado/lidian con el desempleo?





I'm back job hunting. I seem to go through the process every couple of years and I was wary because it usually takes a long time for me to find anything. Once I ended up doing two years of volunteer work, obviously unpaid, but which turned out to be really useful for me. Then I found paid work that wasn't all that interesting but hey, who doesn't like being paid for doing nothing much?

So here I am again, this time with further qualifications but in an economic climate that makes everything harder. I have to be grateful, though: I have a couple of friends who have stable jobs and have already thought of me. I also got immediate responses from organizations where I had sent my résumé and I'll be doing interviews tomorrow. Hopefully this period of unemployment will be the shortest I've ever faced; fingers crossed!

How have you dealt/do you deal with unemployment?





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML