9/12/2013

My "blah" week


He hablado sobre cómo la gratitud es una de las herramientas de la felicidad; es importante practicarla porque ayuda a darme cuenta de todas las bendiciones de mi vida. Incluso en los momentos más difíciles siempre habrá algo por lo que agradecer: estar vivXa, tener salud, una familia, un hogar, un trabajo.... Claro que hay veces en que la práctica es más difícil, sobre todo cuando no ha pasado nada extraordinario o estuve demasiado ocupada para darme cuenta. Y está bien. No todos los días pueden ser maravillos o espectaculares.

Eso me pasó esta semana. Fuera de entregar mi tesis, que sí fue algo muy grande, no hubo nada especial. A pesar de que fue una semana equis, sí hubo cosas por las que quiero dar las gracias:

-        Estoy agradecida de haber terminado y presentado mi tesis antes de la fecha límite.
-        Estoy agradecida de que unas semanas más regresaré a México.
-        Estoy agradecida por el sistema de salud de este país, que me acaba de dar un año entero de pastillas anticonceptivas. Gratis. Por segunda vez.
-        Estoy agradecida por la inspiración que he encontrado en otras blogueras. Gracias a ellas tengo varios posts planeados para los próximos días, lo que significa que no tendré más momentos de “no sé qué escribir”.
-        Estoy agradecida de que tengo un closet lleno en México y puedo dejar al menos la mitad de la ropa que traje a Inglaterra.
-        Estoy agradecida de que, a pesar de que prácticamente ya es otoño, aún hay suficiente erde a mi alrededor.

¿Ustedes qué agradecen?





We've already established that gratitude is one of the tools to find happiness. And indeed it is; it is important to practice thankfulness because it makes us aware of all the blessings in our life. Even in the toughest moments, there is always something to be grateful for: life, health, a family, a house, a job. Sure, there are weeks when the practice is a little harder. Like when nothing particular happens beyond daily life, or you've been too busy to notice the little things. And that's alright. Not everyday has to be extraordinary in a large, obvious way.

That's the way it's been for me this past week. Other than handing in my dissertation yesterday, which I grant you was a big thing, there was nothing special. And yet, there are a few things that I can definitely be grateful about and that I managed to notice despite feeling it was a “blah” week. So, without further ado, here they are:

  • I'm grateful that I finished and submitted my dissertation ahead of the deadline. 
  • I'm grateful that I'm going home in a few weeks. 
  • I'm grateful for this country's healthcare system that just gave me a year's supply of contraception... for free. For the second time. 
  • I'm grateful for the inspiration I've found in other bloggers. Thanks to them I now have a few posts already planned out, which means I won't have to face the dreaded “what am I going to write about?” moment. 
  • I'm grateful that I have so much stuff back home that I'm able to get rid of at least half the clothes I brought to the UK. 
  • I'm grateful that, despite the weather taking a definite turn for fall, there's still enough green around.

What are you grateful for?


GRAD-ITUDE 101: A Linkup By Chimerikal






Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML