8/06/2013

Underrated books

Siempre he leído mucho, pero apenas este año o dos es que he comenzado a registrar lo que leo y a ser más consistente con mis reseñas. Para esto utilizo GoodReads y Tumblr. Y claro, siempre estoy buscando algo nuevo que leer. Por eso decidí unirme al Underrated Books Project (proyecto de libros poco valorados). Es un tipo de club de lectura en el cual elegimos tres libros cada mes de entre una lista de 10. Obviamente son libros poco conocidos, o más o menos conocidos pero que nos encantaría que más gente leyera.

El proyecto comenzó en junio, si no me equivoco, pero estaba en México, así que no leí nada del proyecto. Julio se me fue en organizarme y retomar la tesis, así que tampoco leí nada del proyecto. Hoy por fin fui a la biblioteca por mi primer libro para el proyecto, El Caso Eyre de Jasper Fforde. Hay crímenes, literatura y viajes en el tiempo, y la verdad es que las primeras dos páginas suenan muy interesantes. ¡Ya quiero leer más! Cuando termine les compartiré mis conclusiones, pero si quieren unirse al Underrated Books Project, son más que bienvenidXs.

Pd. Si sólo quieren leer mis reseñas y no perder tiempo buscando entre todo lo que tengo en el Tumblr, pueden hacerlo aquí.






I've always read a lot, but it's only recently that I've started to keep track of what I read and to be more consistent about writing reviews. Mostly I do this on GoodReads and Tumblr. I'm also always looking for interesting books to read next, so when I discovered the Underrated Books Project I joined in. The UBP is a sort of book club in which we choose three books a month, from among a selection of 10. These books are, as the name of the group implies, little-known ones. Or maybe not little-know, but ones we'd love to get more people to read!

The project started in June, but I was in Mexico, so I didn't read anything for it. Then last month I was getting back on track with life as a dissertation writer, and again I didn't read anything for it. Today I finally picked up my first underrated book, The Eyre Affair by Jasper Fforde. There's crime, literature, and time-travelling, and the first couple of pages have got me excited! I'll let you know how it goes when I'm done. Meanwhile, you're welcome to join the Underrated Books Project and read along with us.

P.S. If you only want to read my book reviews, without having to sort through all the stuff I have on Tumblr, click here.



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML