1/22/2013

Journaling



Escribo un diario desde hace mucho. Al principio escribía diario, pero poco a poco iba dejando la libreta, para retomarla meses después. Me sentía culpable por no escribir todos los días, y llenaba los renglones de lo que me ocurría en el día o lo que soñaba. Buscaba cuadernos bonitos, rayados. Pero conforme crecí fui cambiando. No me sentía tan mal si "abandonaba" el diario o si sólo escribía en mis peores momentos o si copiaba letras de canciones en vez de hablar sobre mi día. Ahora elijo libretas en blanco, que sigan siendo lindas por fuera para que me den ganas de usarlas, pero completamente vacías por dentro. Escribo lo que se me ocurre, cuentos, canciones, poemas, notitas, mis días. Pego recortes, boletos de tren, entradas de museos. Hago listas: de gratitud, de sucesos, de cosas por hacer. Y poco a poco va creciendo, y yo con ella. Mi diario ya no se llama diario, se llama journal.



I've kept a journal for a very long time. At first I wrote every day, dutifully, but over time I wrote less and less until I stopped. I would take it up months later and then the cycle would begin again. I felt guilty when I didn't write every day and I filled up pages telling how my day had been. I looked for pretty notebooks, lined. But then I grew and changed. I stopped feeling guilty about not writing every day or about only writing when I was at my worst or about only copying song lyrics. Now I choose blank notebooks, still cute so that I feel motivated to use them, but completely empty inside. I write what I want: stories, sons, poems, notes, my days. I stick things I cut out from somewhere else, train tickets, museum tickets. I make lists: thankfulness lists, events lists, to-do lists. And it keeps growing, and I with it. It is becoming a fully-fledged journal.





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML