10/02/2012

NaNoWriMo

Hay una cosa (gringa, al parecer) que se llama NaNoWriMo: National Novel Writing Month, y que consiste en escribir una novela de 50 mil palabras durante todo el mes de noviembre. Vaya, escribir el primer borrador; después habrá que trabajarlo mucho, pero la meta es completar la primera etapa.

Desde que llegué a Manchester no he escrito nada. Es decir, ni de la historia de mis bisabuelos, ni cuentos; he escrito aquí un poco y eso es todo. Supongo que tiene que ver con el cambio de aires, pero sobre todo, con la cantidad de problemas que he tenido para instalarme: el tema del hospedaje, la dificultad para abrir una cuenta bancaria, que le negaron la visa a Mr. Xalaila.... Como comprenderán, todo eso me tiene un poco bajoneada.

Así que hoy, para motivarme a salir del bache, me inscribí a NaNoWriMo. Espero terminar el primer borrador de la historia de los bisabuelos o si no (porque también tengo que escribir ensayos y hacer investigación), por lo menos avanzarlo bastante.

Se los comento aquí para que el mundo sepa que adquirí este "compromiso" y me lo recuerden cada vez que puedan. Para que sean mi zanahoria, pues. Ah, y si se les ocurre algún título para una novela histórica, situada en los años 20s en Nueva York, déjenmelo en los comentarios, por fa.

**


There's this (apparently American) thing called NaNoWriMo: National Novel Writing Month, that consists of writing a 50k-word novel over November. Well, the point is to finish your first draft; afterwards there's still a lot of work to be done, but in November you get to be done with the first stage.

Since I arrived in Manchester I haven't written a thing. I mean, I haven't written the story of my great-grandparents or any short stories; I've written in this blog occasionally and that's it. I guess it has to do with moving to a different country but especially with all the problems I've had with accomodation and opening a bank account and the fact that Mr. Xalaila didn't get his visa. That has me a little down.

So, to motivate myself to get out of the slump, I joined NaNoWriMo today. I hope to finish the first draft of my great-grandparents's story or, at the very least (because I also have to do research and write essays), move it forward. 

I'm telling you all so that the world can help me fulfill this commitment, reminding me of it as often as you can. I'd like to you be my carrot, so to speak. Oh, and if you can come up with a title for historical fiction novel, set in 1920s New York City, please share it on the comments. It will be greatly appreciated.



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML