7/27/2012

Historia familiar / Family history

Como parte de mi proyecto, he estado investigando varias cosas para darle forma y color a la vida de mi bisabuela, específicamente un periodo que pasó en Nueva York de recién casada. Hoy se me ocurrió buscar sobre la historia de Ellis Island, punto de entrada para los inmigrantes durante mucho tiempo y en el sitio oficial de dicha isla tienen el registro de todos los que pasaron por ahí. Por curiosidad busqué a mis bisabuelos, sin tener la fecha exacta ni de llegada  ni de nacimiento y... ¡los encontré! Llegaron el 18 de septiembre de 1922, ambos en buena salud, a quedarse por tiempo indefinido (que resultó ser de dos años). No será gran cosa pero me alegra haber encontrado ese registro de ellos.

As part of a project, I have been researching information to color my great-grandmother's life, specifically a period she spent in New York as a newly-wed. Today I thought of looking into Ellis Island's history (Ellis Island was the entry point for immigrants in New York) and in their official website there is a record of all who passed through the island. I looked for my great-grandparents, even though I didn't have their exact birthdays or the day they arrived, but... I found them! They arrived to NYC on September 18, 1922, both in good health and to stay for an undetermined time (which ended up being about two years). It's not much but I'm really happy I found the records.




Enhanced by Zemanta



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML